Kütuseelemente tootva ettevõtte Elcogen juht Enn Õunpuu kritiseeris teravalt Tallinna linna kavatsust soetada juba 16 aasta pärast kokku ligi 650 elektribussi. Kütuseelemente arendava ja vesinikutanklaid propageeriva ettevõtja sõnul vajaks sellise bussipargi töös hoidmine eraldi ühe elektrijaama toodangule ligilähedast elektrienergiat.

„Elektribussid on tulnud, et jääda, sest ilma elektritransporti arendamata ei ole võimalik täita Euroopa Liidus juba heaks kiidetud ja tulevikus kehtima hakkavaid keskkonnanorme transpordisektoris,” ütles Tallinna Linnatranspordi juht Deniss Boroditš. „Mõistame, et alternatiivsete kütuste arendajaid muudab elektritranspordi kiire areng ärevaks. Täna saame vaid kinnitada, et plaan täielikult elektritranspordile üle minna saab realiseeruda alles siis, kui oleme veendunud, et tehnoloogia areng on sealmaal, et ühistranspordi operaatoril ei tekiks üleminekuga elektritranspordile lisaväljakutseid, sest meie peamine fookus on ikkagi sõitjate mugav teenindamine.”

Uusi busse valides peab ühistranspordiettevõte Boroditši sõnul arvestama sellega, millistesse tehnoloogiatesse usuvad bussitootjad ja millised bussid turule jõuavad. "Arvestades bussitootjate investeeringute fookust elektritranspordile on keeruline uskuda, et tulevikus ei ole kõige konkurentsivõimelisem just elektritransport. Tallinna Linnatranspordi AS-ile sobib elektritranspordi arendamine ka seetõttu, et saame elektritranspordialast kompetentsi arendada juba olemasolevate trollibusside opereerimisest tekkinud teadmistele," rääkis Boroditš.

Arvestades tulevikuks planeeritud Tallinna linnaliinibusside hulka tuleb kindlasti arvestada ka ülejäänud taristuga arendamise vajadusega alustades töökodadest ja laadijatest kuni elektrivarustuseni.

Täna on elektribusside kasutusele võtmine Eestis alles esimese võimaliku pilootprojekti ootel, mille käigus selgitame koos energiaettevõttega välja ka võimalikud kitsaskohad, mida saab alles seejärel lahendama asuda.