Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lamborghini elektriauto ei sisalda akusid, see ongi üks aku

    Lamborghini ja Massachusettsi Tehnoloogiainstituut (MIT) esitlesid eelmisel aastal ultrafuturistlikku meistriteost Terzo Millenniot – oma ettekujutust tuleviku sportautost.

    Lamborghini uurimis- ja arendusosakonna juht Maurizio Reggiani ütles väljaandele Digital Trends, et tegemist pole teadusliku fantastika ega moodsa kunstiga, nagu selle kohta on arvatud, vaid tõsiseltvõetava kontseptsiooniga, milline üks tuleviku superauto võiks olla.
    Reggiani sõnul arutatakse Lamborghinis sageli, milline võiks elektriauto välja näha ja millal see võiks turule tulla. Ettevõtte on jõudnud järeldusele, et superautodele praegune Teslades, Nissanites ja Jaguarides kasutatav tehnoloogia ei sobi. Peaprobleemiks on kaal ja akud.
    „Tippkiirus peab ulatuma üle 186 miili tunnis (300 km/h) ja sellega peab saama sõita korraga kolm ringi Nordschleifel. Ka juhitavus peab olema tippklassist. Seda praeguse akutehnoloogiaga ei saavuta,“ selgitas Reggiani. Nordschleife on üks Nürburgringi rada.
    Suurem osa praegustest ja tulevikuks kavandatud elektriautodest kasutab rulalaua-taolist alust, kuhu on liitium-ioonakud laotatud nagu hiigelsuur madrats. See toimib hästi maasturites, aga ei sobi Reggiani sõnul Lamborghinile, sest takistab akude vahetust ja lisab kaalu. Lahenduseks on tema sõnul ilmselt tippklassist laetavates kerepaneelides.
    Terzo Millennio näitab, et tehniliselt on võimalik energiat süsinikkiust valmistatud osadesse ladustada. Sel juhul on need korraga nii kere osad kui ka akud, aga ka näiteks istmete seljatoed. Iseenesest sobivad kõik kergest komposiitmaterjalist tehtud osad. Just nende teedrajavate tulevikutehnoloogiate kallal Lamborghini ja MIT praegu töötavadki.
    Reggiani arvates on see ainus võimalus teha elektrilise supersportauto, mitte lihtsalt elektriline sportauto.
    Kõik asjad pole veel lahendust saanud, aga Reggiani usub sellesse visiooni.
    „MITiga tehtav uuring kestab kolm aastat. Kui see projekt saab läbi, siis otsustame, kas jätkame. Pakun, et vastus on jah, siis võtab auto tooteks tegemine aega kaks aastat. Autode tootmiseks valmistumiseks kulub umbes viis aastat. Seega võiks teoreetiliselt aastaks 2028 olla meil täiselektriline Lamborghini. Kui midagi läheb valesti, siis tuleb stopp,“ rääkis Reggiani.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.